سیاست دولت تمرکز بر احیای واحدهای تولیدی است

فرماندار نهاوند اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم در راستای احیای واحدهای تولیدی و رفع موانع موجود است تا با فعال کردن آنها چرخ تولید به گردش درآید.

ضرغام احمدوند گفت: ادارات مسئول در این زمینه باید مشکلات تک تک واحدهای تولیدی را مورد بررسی قرار داده و در صورت نداشتن مشکلات جدی نسبت به رفع سریع و فوری آنها اقدام کنند.

فرمانده سپاه نهاوند نیز گفت: این قرارگاه در راستای تحقق شعارهای محوری سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام می‌شود پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان برای فعال کردن آنهاست.

علی مختاری افزود: در این زمینه مشکلات ۲۰ واحد تولیدی توسط قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء شناسایی شده که با حضور دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: همه ما باید کمک کنیم مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود تا آنها بتوانند واحدهای خود را فعال‌تر یا احیا کنند.

علیرضا شهبازی افزود: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور معضل بیکاری است که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.

وی افزود:  با توجه به اینکه تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند باید موانع سر راه آنان برطرف شده و آنان را مورد حمایت قرار دهیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال آن هستیم با توجه به سفر قریب‌الوقوع معاون بنیاد برکت به نهاوند  از محل منابع این نهاد حمایت‌های لازم مالی را از آنان به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی نهاوند افرادی بودند که در گذشته زمین برای ایجاد کارگاه تولیدی تحویل گرفته‌اند اما سالهاست که رها شده، از مسئولین ذیربط درخواست کرد وضعیت آنها را مطابق قانون تعیین تکلیف کنند.

قابل ذکر است عمده ترین مشکلات مطرح شده از سوی تولیدکنندگان درخواست تسهیلات بانکی برای توسعه برخی واحدهای تولیدی، وجود مشکلاتی مانند وضعیت بهداشتی نامطلوب و نبود امنیت برای حفاظت از اموال موجود در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی نهاوند، درخواست امهال وام بانکی توسط برخی واحدهای تولیدی، تغییر وثیقه بانکی و تعیین تکلیف وضعیت زمین‌های بلااستفاده در شهرک صنعتی عنوان شد.

سایر