احیای ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در بندر انزلی

رئیس اداره صمت بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۴ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: از این میزان ۴۰ واحد فعال و ۲۴ واحد غیر فعال و ۱۰ واحد نیز در حال احیا و ورود به مرحله تولید هستند.

 محمدرضا روحانی‌منش اظهار کرد: از ابتدای امسال، ۱۹۵۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی شهرستان بندر انزلی انجام شده است که در روند این بازرسی ‌ها ۲۰۷ فقره پرونده تخلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای متخلف توسط بازرسان در سامانه سیمبا، ثبت و جهت رسیدگی به شعبه تعزیرات ارجاع می‌شود، افزود: بازرسی‌ها به صورت مستقل توسط بازرسان اداره صمت همچنین گشت مشترک با همراهی سایر ادارات از جمله تعزیرات، جهاد، بسیج، اتاق اصناف، دامپزشکی و شبکه بهداشت با موضوعات کالایی و خدماتی انجام می شود.

روحانی‌منش تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ تن شکر و یک تن گوشت منجمد در راستای توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار بین فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای صنفی شهرستان بندر انزلی توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر انزلی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۵۸ واحد صنفی با پروانه در شهرستان فعالیت دارند، گفت: طی این مدت ۲۲۷ فقره پروانه کسب ایثارگری و عادی توسط اتحادیه‌های صنفی همچنین اداره صمت صادر شده است.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۴ واحد تولیدی، صنعتی خارج از محدوده منطقه آزاد بندر انزلی فعالیت دارند، تصریح کرد: از این میزان ۴۰ واحد فعال و ۲۴ واحد غیر فعال و ۱۰ واحد نیز در حال احیا و ورود به مرحله تولید هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر انزلی گفت: از جمله مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال، مشکل نقدینگی و نداشتن سرمایه در گردش، قطعی برق و گاز، افزایش تعرفه های گاز و برق، مشکل دارایی، افزایش تعرفه بیمه پرسنلی و کارگری را می‌توان نام برد که در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان با جدیت پیگیر رفع این مشکلات هستیم.

سایر
اخبار

ابتدای دولت بعلت تعطیلی واحدهای تولیدی با شرایط بدتر از کرونا مواجه بودیم/ شجاعت شهید رئیسی باعث شد از این شرایط عبور کنیم

مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی در برنامه “عزیز جمهور”: ابتدای دولت سیزدهم بعلت تعطیلی واحدهای تولیدی و واگذاریهای غیرعادلانه و غیر اصولی

ادامه مطلب »