احیاء ۳۱ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، ۳۱ واحد راکد شهرک‌های صنعتی استان مجددا احیا شده است.

جعفر فرشچی طوسی در خصوص راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد استان اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، ۳۱ واحد راکد شهرک‌های صنعتی استان مجددا احیا شده که در این زمینه رتبه هفتم کشور را داریم.

وی افزود: کمبود نقدینگی، فقدان بازار و مشکلات زیرساختی از بیشترین علل تعطیلی مجموعه‌های تولیدی بوده است.

فرشچی طوسی بیان کرد: از این واحدهای تولیدی احیا شده ده واحد غذائی، دارویی و بهداشتی، ۹ واحد شیمیایی، پنج واحد فلزی، دو واحد سلولزی، دو واحد کانی غیر فلزی، دو واحد خدمات و نیز یک واحد نساجی احیا شده که در شهرک‌های صنعتی مشهد، چناران، کاویان، خیام، فریمان، کاشمر، بردسکن، سبزوار ۱، تربت حیدریه ۱ و تربت حیدریه ۲ واقع شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: احیای مجدد واحدهای تعطیل کمک بسیاری به رونق اقتصادی استان خواهد کرد و یکی از دغدغه‌های ما در نشست‌ها با مدیران واحدهای صنعتی، بررسی مسائل مختلف آن‌ها است که در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کیمسیون‌های حمایت قضایی مطرح و رفع آن‌ها پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با احیای این واحدهای راکد، ۵۱۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته به چرخه تولید برگشته و برای ۷۲۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرشچی طوسی با اشاره به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط تصریح کرد: برای ایجاد رونق بیشتر و هرچه بهتر در واحدهای صنعتی و تولیدی استان، مشوق‌ها و دستورالعمل‌های سازمان به صورت برنامه‌ریزی شده در حال انجام است تا واحدها از آن‌ها استفاده کنند.

سایر