نشست آسیب شناسی احیای واحدهای اقتصادی در وزارت کشور برگزار شد

نشست تشریح و هماهنگی آیین نامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی با هدف تبادل نظر در خصوص موانع و مشکلات بر سر راه احیای واحدهای راکد اقتصادی از سوی استانداری های سراسر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نشست که روز یکشنبه به منظور آسیب­ شناسی احیای واحدهای اقتصادی، با رویکرد مدیریت جامع زیست بوم احیای واحدهای راکد مانده اقتصادی تشکیل شد، معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری،مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور، نمایندگان دبیرخانه شورای عالی اشتغال، صندوق کارآفرینی امید ، وزارتخانه ­های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی، حضور یافتند و مدیران کل دفاتر هماهنگی امور سرمایه­ گذاری و اشتغال به همراه نمایندگان دستگاه­های اجرایی ذیربط استانی نیز از طریق ویدئو کنفرانس، به این نشست پیوستند.

در این جلسه، با تاکید و تمرکز بر آسیب شناسی طرح احیای واحدهای اقتصادی، معاونان استانداران نیز مشکلات و موانع در مسیر احیای واحدهای راکد اقتصادی را مطرح کردند و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

دستگاه های دخیل، گزارش هایی در خصوص عملکرد و اقدامات  صورت گرفته در راستای اجرای این طرح را به نشست ارائه و در خصوص رفع مشکلات و موانع نیز راهکارهایی مطرح کردند.

همچنین گزارشی از عملکرد نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری ارائه شد.

همچنین با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای اقتصادی از طریق بانک­های عامل ارائه شده است تا به چرخه تولید برگردند، این نکته عنوان شد که ابزار خرید اعتباری برای صنایع پایین دستی شرکت های پتروشیمی هم با همکاری بورس کالا به میزان تقریبی ۷۰ هزارمیلیارد تومان مهیا شده است.

نهضت احیا واحدهای اقتصادی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد ساز و کاری منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه جهت رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیات به هنگام و هوشمند با هدف احیا، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال در دی ماه سال ۱۴۰۰ عملیاتی شد.

سایر