احیای 610 واحد تولیدی در هرمزگان در دولت سیزدهم

رییس سازمان صمت هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم با احیای ۶۱۰ واحد سرمایه‌گذاری راکد، اشتغال بالغ بر ۴ هزار نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عملی شده است.

 خلیل قاسمی رییس سازمان صمت هرمزگان امروز اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی دولت در دوره اخیر، بررسی مسائل و مشکلات بوجود آمده برای واحدهای صنعتی بخصوص با توجه به چالش های جهانی و بروز کرونا و… بود که در این راستا، با احیای ۶۱۰ واحد سرمایه‌گذاری راکد مجدداً به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه هرمزگان در دولت سیزدهم  این امر به اشتغال بالغ بر ۴ هزار نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منجر شده است، عنوان داشت: هرمزگان رتبه اول جذب سرمایه گذاری در کشور را بدست آورده و یکی از دلایل آن، استعدادهای مهم منطقه ای و نیز بسترسازی برای جذب این سرمایه گذاری ها است.

به گفته قاسمی، یکی از مشکلات مهم استان در زمینه توسعه واحدهای صنعتی جدید، تأمین برق برای آنها است که در سفر روز 5شنبه و جمعه رییس جمهور به هرمزگان، شاهد افتتاح یک نیروگاه 231 مگاواتی ساخته شده توسط مجتمع آلومنیوم المهدی خواهیم بود که به پایداری تأمین برق برای صنایع در غرب بندرعباس بسیار کمک خواهد کرد.

مدیرکل صمت هرمزگان همچنین از پیشرفت 40 درصدی ساخت اولین مجتمع تولید شیشه در این استان خبر داد.

سایر