دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی کشور از واحدهای صنعتی بروجرد بازدید کرد

علی کریم پور نطنزی، دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری از واحدهای راکد، نیمه فعال و فعال شهرستان بروجرد بازدید کرد.

علی کریم پور نطنزی دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری روز شنبه از پروژه نشاط زاگرس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، اشترینان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و اشتغال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تولید کننده ظروف یکبار مصرف و لوازم خانگی پلاستیکی بازدید کرد.
این پروژه برای افتتاح نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث کارخانه هزینه شده است.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری در ادامه از کارخانه راکد سامان کاشی بروجرد بازدید کرد.
کارخانه سامان کاشی بروجرد از سال ۹۷ تعطیل است، این کارخانه از سال ۹۹ اورهال دستگاهها برای راه اندازی شروع شده است ولی متاسفانه تاکنون احیا نشده است.
برای احیای کارخانه سامان کاشی ۵۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان در نظر گرفته شد و در سال ۱۴۰۰ برای سامان کاشی مصوب شد ولی این تسهیلات تاکنون توسط مدیران کارخانه دریافت نشده است.

در ادامه نیز دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری از کارخانه شهر پروتئین بروجرد، قطعه بندی و بسته بندی و انجماد گوشت و مرغ و ماهی با اشتغالزایی ۶۰ نفر بازدید کرد، این کارخانه نیاز به سرمایه در گردش ۴۰ میلیارد تومان برای ادامه کار دارد.
این کارخانه همچنین نیاز به تسهیلات ۸۰ میلیارد تومانی برای احداث کشتارگاه دارد.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری لرستان، معاون استاندار و فرماندار بروجرد و فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی علی کریم پور نطنزی را در این بازدیدها همراهی کردند.

بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک از جمله داروسازی اکسیر، نساجی، کاشی جم و سامان کاشی وجود دارد و به دلیل آنکه حدود ۴۰ درصد صنعت لرستان در بروجرد واقع شده این شهرستان قطب صنعت استان محسوب می‌شود.

از مجموع ۶۵۰ واحد صنعتی بروجرد ۴۵۰ واحد در حال فعالیت و تولید است.

سایر