فرماندار ملایر: وعده صادق دولت در ملایر برای احیای واحدهای راکد محقق شد

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: رویکرد دولت مردمی در بخش صنعت و تولید، رونق بازار کار و احیای واحدهای تولیدی راکد است که این مهم به عنوان یکی از سرفصل‌های کاری در دستور کار قرار گرفت و وعده صادق دولت برای احیای این واحدها محقق شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، سلمان اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت واحدهای تولید و اقتصادی فعال و نیمه راکد شهرستان ملایر افزود: طبق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از اولویت‌های ما در این شهرستان است و در این مسیر هیچ کوتاهی از مدیران و بخش‌های مرتبط پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون حیات دوباره به واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی همچون شرکت ذوب آهن و کیان وینسا بازگشت، بیان کرد: در این زمینه نیاز به آموزش‌های به روز و موثر کارآفرینان و واحدها برای بهره‌وری بیشتر داریم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه آمارهای رسمی واحدها باید به شکل تفکیکی و دقیق باشد، ادامه داد: با توجه به آمارهای رسمی بیشتر واحدهای تولیدی در این شهرستان به تولیدهای انبوه و سودآوری رسیده‌اند و استمرار این وضعیت نیازمند پیگیری‌های لازم است.

اسماعیلی اظهار داشت: طبق آمارهای ارایه شده در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ واحد در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۱۸۰ واحد صنایع تبدیلی و بیش از ۲۲۰ واحد دامپروری و مرغداری در حوزه کشاورزی در این شهرستان فعال هستند که موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف شده است.

وی تاکید کرد: احیای واحدهای راکد، ایجاد اشتغال و رونق تولید از اولویت‌های اساسی ما در این شهرستان است و در این موضوع هیچگونه اغماضی وجود ندارد و با مدیریت کردن امور می‌توان کارآفرینان را به میدان عمل آورد.

معاون استاندار همدان گفت: تفکیک واحدهای صنایع دستی با توجه به میزان اشتغال‌آفرینی و سوددهی و واحدهای گردشگری به میزان اشتغال ایجاد شده از دیگر اولویت‌هاست که باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.

اسماعیلی همچنین آموزش‌های به‌روز و دقیق را از مهمترین گام‌ها برای رونق تولید برشمرد و افزود: باید آموزش‌های لازم و به روز در حوزه‌های تولیدی و بازاریابی برای فعالان این حوزه برگزار شود.

وی تاکید کرد: در امر بازآوری و احیای واحدها، باید به سمت تبدیل و تغییر کاربری واحدهای راکد و غیرقابل احیا حرکت کنیم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در حوزه توسعه تجاری این شهرستان پنج پروژه منظومه تجاری از جمله مجتمع تجارت بین‌الملل مبل و منبت در دست‌ اجرا است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر تدوین شد اظهار کرد: جز اولین شهرهای غرب کشور در تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم و تمامی بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در این شهرستان مهیا است.

وی افزود: اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و تولیدی در شهرستان ملایر با جدیت دنبال می‌شود و هفته دولت امسال برابر سه دولت گذشته، پروژه در این شهرستان اجرایی و یا عملیات اجرایی آنها همچون پالایشگاه انگور، مرکز پرتودهی غرب کشور و بزرگ‌ترین کارخانه شیشه با ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آغاز شده است.

سایر