جوابیه نضهت احیای واحدهای اقتصادی به خبرگزاری ایلنا و روزنامه جمهوری اسلامی

به گزارش روابط عمومی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری، پیرو درج گفت و گویی در خبرگزاری ایلنا و روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ 18 و 19 آذرماه با تیتر” آمار دولت در مورد احیای واحد‌های راکد صحت ندارد” و “نقدی بر آمارهای اشتغال‌زایی دولت” نکات زیر عنوان می شود.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی کشور در گفت وگویی بدون هیچ سندی مدعی شده است که آمارهای دولت در مورد احیای واحد‌های راکد صحت ندارد!

لازم به ذکر است تاکنون حدود 46 هزار واحد کوچک، متوسط و بزرگ راکد و نیمه فعال در کشور شناسایی شده که این نشان دهنده کم توجهی دولت قبل به تولید داخلی و صنعت کشور است.

اما از ابتدای دولت سیزدهم باتوجه به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس محترم جمهور بر حمایت از تولید داخلی، واحدی در دولت ذیل معاون اول محترم رئیس جمهور به نام نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد و نیمه فعال شکل گرفته و این واحد با همکاری دستگاههای دولتی و اجرایی کشور و همچنین مسئولین محترم قوه قضائیه، تلاش مجدانه ای برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال کشور و تقویت تولید داخل انجام داده که از ابتدای دولت سیزدهم منجر به احیای حدود 6500 واحد کوچک، متوسط و بزرگ در بخش ها و حوزه های مختلفی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و … شده که ۱۴۵ هزار شغل بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده و حدود 180 هزار میلیارد تومان سرمایه از این طریق احیا شده است.

همچنین پیگیری تخصیص تامین مالی بیش از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای اقتصادی مساله دار، تامین 35 هزار میلیارد تومان منابع مالی از طریق فعال سازی ابزار خرید اعتباری در صنعت پتروشیمی، ایجاد و فعال سازی ابزارهای تامین مالی از جمله : صندوق احیا، تامین مالی جمعی، تامین مالی  زنجیره تامین، صندوق در صندوق و … ، تامین بیش از هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز احیا واحدهای اقتصادی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از 300 پرونده پیچیده حقوقی و بانکی، شناسایی و آموزش 700 نفر احیاگر، طراحی زیست بوم احیا و راه اندازی سامانه رصد و تحلیل واحدها که در آن آمار و جزئیات ارائه شده توسط دستگاههای اجرایی از واحدهای نیمه فعال، راکد و احیا شده سراسر کشور درج شده است؛ از دیگر اقدامات انجام شده در نهضت احیای واحدهای اقتصادی است.

البته ذکر این نکته ضروری است که راه در این عرصه بسیار دشوار و طولانی است اما مسلما دولت و قوه قضائیه تمام تلاششان را خواهند کرد تا راه را برای بهبود اوضاع اقتصادی و تولید کشور هموار کنند.

از رسانه ها نیز انتظار می رود در بازتاب دستاوردهایی که توسط دولت صورت گرفته است مساعدت کنند و از بازتاب مطالب غیرمستند و نامعتبر اجتناب کنند.

سایر