احیای واحدهای تولیدی از اولویت های حوزه اقتصادی خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت:احیای واحدهای تولیدی از اولویت های حوزه اقتصادی استان است.

جواد اشرفی در جلسه بررسی مسائل و راهکارهای احیای برای واحد لوله و پروفیل کویر خراسان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و بانک های استان باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس جمهور در زمینه حمایت از تولید و سرمایه گذاران تلاش نمایند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای جدید تولیدی نیازمند زمان زیادی است، در حالی که با بازگرداندن واحدهای راکد و تعطیل به چرخه تولید، سریع تر می توان در راستای عملیاتی کردن شعار سال گام برداشت.

معاون استاندار متذکر شد: با توجه به تأکید ات استاندار جهت احیای واحدهای راکد، مسایل آن‌ها در کارگروه تسهیل استانی و کشور مطرح شده و تاحصول نتیجه پیگیری می شود.

اشرفی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک هانیز باید در رفع مسائل و مشکلات واحدهای راکد و تعطیل اقدام نمایند.وی با بیان اینکه رسیدگی به طرح‌های راکد از برنامه های اولویت دار سال جاری است، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده برای احیای این واحدها از اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه اعتبار در نظر گرفته ایم که یا خود سرمایه‌گذار را کمک و ترغیب به احیای واحد کنیم و یا سرمایه‌گذار جدیدی برای آن بیاوریم.

شایان ذکر است؛ در این جلسه مقرر شد، دستگاه های متولی و بانک نسبت به بازگشت واحد لوله و پروفیل کویر خراسان به چرخه تولید مساعدت لازم را با سرمایه گذار داشته باشند.

سایر